Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2015

«Νιώθω το σώμα μου να φλέγεται»

 Νέα επώδυνη εκτέλεση θανατοποινίτη στις ΗΠΑ



Ύστερα από μία καθυστέρηση εννέα μηνών, εξαιτίας μίας βασανιστικής εκτέλεσης θανατοποινίτη που οδήγησε σε προσωρινή αναβολή όλων των εκτελέσεων στην Οκλαχόμα, ο Τσαρλς Γουόρνερ πέθανε την Πέμπτη από θανατηφόρα ένεση.

Τα τελευταία του λόγια, όπως τα μετέφερε δημοσιογράφος του Associated Press, ήταν «Νιώθω το σώμα μου να φλέγεται».

Τον περασμένο Απρίλιο, εκτελέστηκε ο Κλέιτον Λόκετ, αλλά ο θάνατός του ήταν εξαιρετικά επώδυνος καθώς χρειάστηκαν 43 ολόκληρα λεπτά για να αφήσει την τελευταία του πνοή, από τη στιγμή που έγινε η ένεση. Η υπόθεση προκάλεσε τότε έντονη κατακραυγή και οι αρχές αναγκάστηκαν να σταματήσουν προσωρινά τις εκτελέσεις. Αξιωματούχοι στην Οκλαχόμα δήλωσαν όμως τις προηγούμενες ημέρες πως είναι πλέον βέβαιοι πως ο συνδυασμός νέου εξοπλισμού, καλύτερης εκπαίδευσης και ενός τροποποιημένου θανατηφόρου κοκτέιλ, θα διασφαλίσουν την ομαλή εκτέλεση του Γουόρνερ. Ο 47χρονος είχε καταδικαστεί το 1997 για σεξουαλική κακοποίηση και δολοφονία ενός κοριτσιού ηλικίας 11 μηνών.

Όπως επισημαίνει η Independent, πολλοί αναμένεται να εγείρουν ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσο ήταν ομαλή η διαδικασία. Δημοσιογράφος του Associated Press, που παρευρέθηκε στην εκτέλεση, ανέφερε ότι ο Γουόρνερ είπε πριν ξεκινήσει η διαδικασία πως «Πριν κάνω την τελευταία μου δήλωση, να σας πω ότι με τρύπησαν πέντε φορές. Πονάει. Είναι σαν οξύ [...] Δεν είμαι τέρας. Δεν έκανα όσα μου προσάπτουν».

Μόλις έγινε η ένεση, ο Γουόρνερ είπε «Νιώθω το σώμα μου να φλέγεται». Ωστόσο, ο δημοσιογράφος σημείωσε πως ο κρατούμενος δεν έδειχνε εμφανή σημάδια δυσφορίας. Σύμφωνα με την Independent ωστόσο, άλλοι μάρτυρες δήλωσαν πως είδαν μία μικρή σύσπαση στον λαιμό του τρία λεπτά μετά την ένεση και οι συσπάσεις διήρκεσαν περίπου εφτά λεπτά, έως ότου σταμάτησε να αναπνέει.

Πηγή: www.lifo.gr
Νέα επώδυνη εκτέλεση θανατοποινίτη στις ΗΠΑ Πηγή: www.lifo.gr

4 σχόλια:

  1. Καταρχήν, να ξεκαθαρίσω ότι είμαι απολύτως αντίθετη με τη θανατική ποινή, για πολλούς λόγους που αν ξεκινήσω να αναλύω δεν θα τελειώσω σήμερα.

    Όσον αφορά την εν λόγω εκτέλεση, με θανατηφόρο ένεση, οφείλω να θεωρήσω ότι για να ένιωσε ο εκτελεσθείς πόνο συνέβη κάτι απόλυτα λάθος -είτε με δόλο(όπως έκανε ο ηλίθιος Πέρσι στο Πράσινο Μίλι), είτε από τραγική αμέλεια. Απ' όσο ξέρω, όταν στο θανατοποινίτη χορηγούνται το 2ο και το 3ο μέρος του θανατηφόρου κοκτέιλ της ένεσης αυτός είναι ήδη αναίσθητος από το 1ο, ώστε να μη βασανιστεί. Συνεπώς, αν όσα γνωρίζω είναι σωστά, το να νιώσει πόνο ο θανατοποινίτης στην εκτέλεσή του, σημαίνει ότι κάτι δεν έγινε όπως έπρεπε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγω ειμαι κατα της θανατικης ποινης γι αυτο και δημοσιευσα το αρθρο αμεσως μολις το διαβασα γιατι με συγκλονησε.

      Δεν μπορω να διανοηθω πως οτι εγινε εγινε καταλαθος ή απο αμέλεια για το λογο οτι επρεπε να ειναι αναισθητος. Ποσο αμελησαν να τον αναισθητοποιησουν δηλαδη; Το οτι επιτρεπουν ανθρωπους να περνουν ααυτο το μαρτυριο της θανατικης ποινης το θεωρω σοκαριστικο και πραξη που πρεπει να καταργηθει παγκοσμίως!

      Διαγραφή
    2. Όπως προείπα, είμαι 100% εναντίον της θανατικής ποινής. Παρόλο που μπορώ να ταυτιστώ με την οργή του συγγενούς του θύματος(πολλές φορές έπιασα τον εαυτό μου να καταριέται το μεθυσμένο που ευθύνεται για το θάνατο της γιαγιάς μου), είμαι κάθετα αντίθετη σε μια ποινή τόσο άσκοπα απάνθρωπη και την παροχή εξουσίας στα όργανα της δικαιοσύνης να το παίζουν "Θεοί".

      Αλλά έστω ότι εφαρμόζεται(κτηνωδία κατ' εμέ που εν έτει 2015 ακόμη εφαρμόζεται και δη σε χώρες του δυτικού κόσμου, αλλά λέμε έστω), πρέπει να ακολουθούνται όλες οι διαδικασίες σχολαστικά και να τηρούνται τα απαραίτητα μέτρα κατά γράμμα. Αμέλεια στην αναισθησία είναι κάτι πολύ εύκολο να συμβεί, γιατί κάθε οργανισμός μεταβολίζει διαφορετικά την αναισθησία. Γι' αυτό πρέπει σε τέτοιες διαδικασίες να παρίσταται εξειδικευμένο προσωπικό και να εκτελεί κάθε είδους έλεγχο, ώστε να αποτραπεί αυτή η πιθανότητα. Από τη στιγμή που αφαιρείς μια ανθρώπινη ζωή, πρέπει να αναλαμβάνεις την ευθύνη να το φέρεις εις πέρας χωρίς να υποστεί εκείνο το άτομο κανενός είδους μαρτύριο.
      Θέλω, τέλος, να πιστεύω ότι η εν λόγω ιστορία είναι αληθινή. Ένα τέτοιου είδους ψεύτικο άρθρο που γράφει ένας δημοσιογράφος ώστε να κερδίσει εντυπώσεις και να "πουλήσει" είναι τόσο εγκληματικό και απάνθρωπο, όσο και η ποινή αυτή καθαυτή.

      ΥΓ Εκτός από εγκληματικό το θεωρώ και ηλίθιο να υπάρχουν ακόμη χώρες που συνεχίζουν να επιβάλλουν θανατικές ποινές, ενώ δεν επιτρέπουν αντίστοιχα την "υποβοηθούμενη αυτοκτονία" ετοιμοθάνατων ασθενών που τους περιμένει μόνο ένας αργός θάνατος, χωρίς ελπίδα σωτηρίας, κι εκείνοι δεν επιθυμούν να περάσουν το τέλος της ζωής τους καθηλωμένοι σ' ένα κρεβάτι. Καταλαβαίνω ότι πρόκειται για ένα πολύ "λεπτό" ζήτημα (και μεταξύ μας δεν ξέρω πώς μπορεί να αντιδρούσα εγώ ως συγγενής σε αντίστοιχη περίπτωση) και ο φόβος κυρίως της ευθύνης από ιατρικό λάθος είναι κατανοητά αποτρεπτικός, αλλά μου φαίνεται χαζό να στερείς τη ζωή κάποιου που θέλει να ζήσει ενώ αφήνεις να υποφέρει ένας ετοιμοθάνατος.

      Διαγραφή
    3. Ότι και να είναι ο άλλος συνεχίζω να πιστεύω πως ακόμα και οι γιατροί δεν έχουν κανένα δικαίωμα στο να "βασανίσουν" τον άνθρωπο μέχρι αυτός να φύγει από τη ζωή.

      Και εγώ πιστεύω πως είναι αληθινή ιστορία. Δε νομίζω να τη δημιούργησε κάποιος για να "πουλήσει". Είναι πολύ απάνθρωπο κάτι τέτοιο.

      Η θανατική ποινή είναι μεγάλο κομμάτι συζήτησης. Και εγώ είμαι εντελώς κατά όλης αυτής της υποτιθέμενης δικαιοσύνης, όπως αυτοί τέλος πάντων θέλουν να πιστεύουν.
      Αλλά από τη στιγμή που το κάνουν (και συνεχίζω να είμαι και εγώ κατά) πρέπει να λαμβάνονται τα σωστά μέτρα. Με την παραμικρή λεπτομέρεια...

      Διαγραφή