Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014

New Year, New start?



Νέο Έτος, Νέα Αρχή λένε όλοι. Προσωπικά πιστεύω πως αυτό αποτελεί μια δικαιολογία για να αλλάξουμε συνήθειες πιστεύοντας ότι η νέα χρονιά θα μας «βοηθήσει» να απαλλαχτούμε από παλιές κακές συνήθειες και θα ξεκινήσουμε κάτι καινούριο. Δεν κρίνω, ίσα ίσα συγχαίρω αυτούς που τα καταφέρνουν. Απλά πιστεύω πως οι περισσότεροι απλά μένουν στα λόγια.
Αν κρίνω από τον εαυτό μου, σχεδόν ποτέ δεν πετύχαινα στόχους για τη νέα χρονιά (όχι ότι τους έθετα πάντα) αλλά πιστεύω πως αν θέλεις πραγματικά να θέσεις στόχους, δεν θα περιμένεις τη νέα χρονιά για να αλλάξεις κάτι.
Το 2014 θεωρώ πως μπήκε καλά, από την άποψη ότι κέρδισα για πρώτη φορά το φλουρί. Δεν μου είχε τύχει ποτέ ξανά (αν εξαιρέσω τότε που οι γονείς μου μας το έβαζαν σε εμένα και στην αδερφή μου όταν ήμασταν μικρά). Κανονικά και με το νόμο μου έπεσε φέτος. Θέλω να πιστεύω πως όντως θα μου φέρει τύχη και δύναμη, που την χρειάζομαι περισσότερο τώρα από ποτέ.
Ίσως είναι και σημάδι (δηλαδή εγώ έτσι το είδα), μετά από τις δυσκολίες που πέρασα το 2013, έτυχα το φλουρί για να μου δείξει πως ακόμα είμαι εδώ και πολεμάω... Ίσως είναι σενάρια του μυαλού μου και υπερβάλλω, αλλά το έχω σαν σκέψη στο μυαλό μου.
Από τη στιγμή που έδωσα την υπόσχεση πως δεν θα ξαναπέσω στο χάλι που ήμουν πριν δυο μήνες, έχω λυγίσει πολλές φορές και ήμουν έτοιμη να κυλήσω, αλλά προτιμώ να ξεσπάω κάπου αλλού. Γιατί έδωσα υπόσχεση. Πιστεύω πως αν δεν είχα δώσει υπόσχεση θα ήταν πολλές οι φορές που θα είχα ακολουθήσει το ίδιο μονοπάτι. Και από τη μία χαίρομαι που δεν το έκανα. Αλλά είναι στιγμές που κρατιέμαι με νύχια και με δόντια.
Από τις χειρότερες στιγμές ήταν μετά το χαμό του αγαπημένου μου προσώπου. Σκεφτόμουν πόσο πολύ ήθελα να το ξανακάνω. Και όμως κρατήθηκα. Ακόμα απορώ με τον εαυτό μου.
Βέβαια δεν μπορώ να πω πως ψυχολογικά είμαι καλύτερα. Είμαι ακόμα μέσα σε ένα βούρκο ο οποίος με πνίγει αλλά δεν μ’ αρέσει να το δείχνω, αν και καταλαβαίνω πως πολλές φορές φαίνεται. Νιώθω να πνίγομαι συνέχεια και νιώθω πως δεν έχω πουθενά διέξοδο. Για μεγαλύτερη ανάλυση στη δύσκολη στιγμή θα γράψω άλλη στιγμή.....
Anyway,  χθες επέστρεψα στην Καστοριά, για να ξεκινήσω τα μαθήματα στη σχολή πάλι. Νιώθω άλλο ένα βάρος να έχει πέσει επάνω μου, με το μήνα της εξεταστικής που έρχεται και πρέπει να βάλω τα δυνατά μου να περάσω όσα περισσότερα μαθήματα γίνεται και ακόμα δεν έφυγα από το σπίτι μου και μου λείπουν οι δικοί μου. Δε λέω πως θα ήθελα να είμαι πάλι κάτω, απλά ξέρω πως θα κάνω πολύ καιρό να τους δω πάλι και μου λείπουν ήδη.
Έφυγα την Παρασκευή από Καλαμάτα και ανέβηκα στην αδερφή μου στην Αθήνα  για δυο μέρες και χθες επέστρεψα πάλι εδώ.
Αυτές τις μέρες αναμένω και τα αποτελέσματα της μετεγγραφής, μετά την αίτηση που έκανα πριν τα Χριστούγεννα για να πάρω μετεγγραφή στην Αθήνα, πράγμα που το κόβω πολύ δύσκολο και φοβάμαι πως όταν βγουν τα αποτελέσματα και δω ότι δεν έγινε αποδεχτή η αίτηση θα απογοητευθώ ακόμα λίγο. Ίσως ακούγεται εγωιστικό γιατί εδώ έχω τους φίλους μου που με λατρεύουν και τους λατρεύω αλλά δεν ξέρω γιατί θέλω να πάω Αθήνα. Με "εξιτάρει" η ζωή όσες φορές έχω πάει να μείνω στην αδερφή μου, ξέρω πως θα την έχω κοντά μου και θα μένουμε μαζί και θα είμαι και πιο κοντά στο σπίτι μου. Όπως και να το κάνω γεννήθηκα Καρκίνος και είμαι πολύ σπιτόγατα και κοντά στην οικογένειά μου και προσωπικά δεν πιστεύω ότι είναι κακό να θέλω να βρίσκομαι κοντά στους δικούς μου ανθρώπους.
Γι’ αυτή τη χρονιά λοιπόν, δε θέλω να θέσω στόχους γιατί ξέρω πως δεν θα τους καταφέρω, όπως το να είμαι ευτυχισμένη κτλ κτλ κτλ, απλά θα πω πως θα ήθελα να δω μια διαφορά στην κατάσταση που είμαι τώρα μέχρι το τέλος του έτους. Να μην υποκύψω πάλι στην άσχημη συνήθεια που είχα πριν δυο μήνες και να καταφέρω να βγω από τον βούρκο έστω και λίγο, έστω ένα βήμα, έστω μια ανάσα για να μπορώ να ανασάνω λίγο παραπάνω.
Προσωπικά εύχομαι σε όλους σας ό, τι μα ό,τι καλύτερο για το νέο έτος και δύναμη να πετύχετε τους στόχους σας μέχρι το τέλος του έτους....

7 σχόλια:

  1. Όντως φαίνεται λίγο κλισέ, αλλά υπάρχει λόγος που θέτουμε στόχους με το που μπαίνει η νέα χρονιά. Καταρχήν έχει μεσολαβήσει ο Δεκέμβρης, ο κατεξοχήν μήνας ενδοσκόπησης. Εκείνος ο μήνας που σκέφτεσαι κάθε τι που πήγε στραβά το τελευταίο χρόνο(συνήθως καταλήγεις να τραγουδάς ταυτοχρόνως τι μαλάκας ήμουν ήμουν ήμουν -αλλά αυτό είναι άλλο θέμα). Και μετά έρχονται τα Χριστούγεννα. Φαΐ, γλυκά, ποτό -ενδορφίνες στο μάξιμουμ! Και τότε σε πιάνει το "πατριωτικό" αίσθημα και μέσα στην αισιοδοξία των υδατανθράκων αποφασίζεις να βάλεις σε μια τάξη τη ζωή σου. Να πετάξεις όλα αυτά που σε έριξαν σε κατάθλιψη τον προηγούμενο μήνα και να κάνεις μια νέα αρχή! Άσχετο που καταλήγεις να κάνεις ξανά τα ίδια -όπως με τη δίαιτα της Δευτέρας.
    Είναι, όμως, καλό που έχεις αυτή την πρόθεση. Γιατί αυτό είναι που μετράει. Αν κάθεσαι σε μια γωνιά μεμψιμοιρώντας λογικό είναι να σου πάει γαμιώντας η χρονιά αφού η μόνη ανάμνηση που θα σου αφήσει θα είναι η θύμηση του εαυτού σου 365 μέρες να στεναχωριέται άρα θα σκέφτεσαι μάλλον πέρασε χάλια η χρονιά.. Ενώ όταν δραστηριοποιείσαι και βάζεις στόχους η χρονιά περνάει πολύ πιο ευχάριστα(ειδικά αν τους πραγματοποιήσεις). Εγώ για παράδειγμα πέρσι τέτοιο καιρό αποφάσισα ότι ήθελα να ορκιστώ στα 4μιση χρόνια -Απρίλιο του 2014. Τελικά κατάφερα κάτι ακόμη καλύτερο: να ορκιστώ Νοέμβριο του 2013! Κι ενώ το 2013 ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά για μένα, πολύ ψυχοφθόρα, η θύμηση και μόνο του πτυχίου με κάνει να χαμογελάω τώρα! :)
    Θέλω να ελπίζω ότι και με το νέο μου στόχο όλα θα παν καλά και του χρόνου τέτοιο καιρό θα χαμογελάω ως φοιτήτρια Νομικής..

    Όσον αφορά το φλουρί, να σου πω την αλήθεια δεν το πολυπιστεύω. Γιατί υπήρχε χρονιά που κέρδισα 2 φλουριά και πήγε χάλια. Από την άλλη συν Αθηνά και χείρα κίνει, ή πιο απλά αν δε βάλουμε το χεράκι μας τίποτα δε γίνεται από μόνο του :)
    Μακάρι να σου φέρει γούρι αλλά και αισιοδοξία να αντιμετωπίσεις τα δύσκολα! Και ειλικρινά σου εύχομαι το φλουρί να είναι ορόσημο για σένα της φετινής χρονιάς και μιας ευχάριστης αλλαγής στη ζωή σου! :*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όσο για την Αθήνα, τι να σου πω.. Υπερεκτιμημένη. Στο λέω εγώ που ήθελα να πάω να σπουδάσω εκεί(κι ας απέχει 700 χιλιόμετρα απ' την πόλη μου). Βασικά Θεσσαλονίκη ήθελα(αχ, το καβαλιώτικο όνειρο!), και δεύτερη επιλογή Αθήνα. Με λίγα λόγια ήθελα μεγάλη πόλη. Είχα μπουχτήσει στη δική μου -που όλοι ξέρουν τα πάντα για τους πάντες. Τελικά όχι απλώς δεν έκατσε, αλλά κατέληξα σε μια πόλη μικρότερη κι απ' τη δική μου. Και η κολλητή μου -τι ειρωνεία!- στην πόλη που απεχθανόταν, την Αθήνα. Η Αθήνα, λοιπόν, που λες, είναι πολύ ωραία όταν την επισκέπτεσαι για βόλτα(1ο-3ο έτος κατέβηκα 6-7 φορές συνολικά). Αλλά για να ζεις εκεί ως φοιτητής από επαρχία για κανένα λόγο!
      1ον τα πανεπιστήμια ανοίγουν όποτε θυμηθούν(μία απεργίες, μία καταλήψεις)
      2ον δεν κάνεις τόσο εύκολα γνωριμίες. Για την ακρίβεια είναι τόσο κλειστές οι κλίκες που μπορεί να περάσεις 4 χρόνια ως φοιτητής εκεί και με το ζόρι να μιλάς συνολικά σε 5 ανθρώπους. Χωρίς υπερβολή.
      Εγώ από την άλλη κατέληξα Κομοτηνή. Στην αρχή κλάμα, κακό, στεναχώριες. Δράμα η κατάσταση! Κι όμως εγώ από την πρώτη μέρα γνώρισα ανθρώπους. Μερικές από τις πιο πολύτιμες φιλίες μου τις έκανα στην Κομοτηνή. Στη σχολή μου ήξερα σχεδόν τους πάντες. Στο τέλος έγινε η Κομοτηνή ο έρωτας μου. Δυστυχώς το κατάλαβα λίγο πριν φύγω. Στη Νομική που θέλω να πάω τώρα μια εξυπηρέτηση ζήτησα από φοιτητές της σχολής(χωρίς να γνωριζόμαστε καλά-καλά) και την επόμενη μέρα έγινε. Χίλιες φορές, λοιπόν, μια μικρή πόλη. Την οικογένεια σου θα την έχεις μια ζωή, τα φοιτητικά χρόνια 4 είναι όλο κι όλο και περνάνε πριν καν το καταλάβεις. Καλύτερα να ζήσεις μια ανθρώπινη φοιτητική ζωή σε μια μικρή πόλη που σε λογαριάζουν για άνθρωπο, παρά στην πόλη με τη φανταχτερή ζωή που να πέσεις στο δρόμο δε θα σταματήσει άνθρωπος να σε βοηθήσει! Καλύτερα να μείνει στη μνήμη σου η Αθήνα ως η μεγάλη πόλη που επισκεπτόσουν πότε-πότε και περνούσες κάθε φορά ωραία παρά σαν τον εφιάλτη στο δρόμο με τις λεύκες. Θα το καταλάβεις και μόνη σου κάποια στιγμή.. Καλύτερα μικρή πόλη(ίσως η Καστοριά να σου φαίνεται υπερβολικά μικρή -δεν έχει και τη ζωή της Κομοτηνής- αλλά θα εκτιμήσεις πολύ σύντομα την καθημέρινοτητα σου εκεί).
      Κι επίσης, κάθε εμπόδιο για καλό. Μπορεί να ακούγεται κλισέ μα είναι πέρα για πέρα αληθινό! Κι εγώ όταν μου το 'λεγαν σκεφτόμουν "τι μαλακίες λέτε τώρα" μα τελικά μόνη μου συνειδητοποίησα πόση αλήθεια κρύβει.

      Καλή Χρονιά και καλότυχη και το κυριότερο με υγεία!
      (και να συγχωρείς το λεξιλόγιο μου, είναι η ώρα δύσκολη)

      Διαγραφή
    2. Έχεις δίκιο και όντως ακούγεται μίζερος ο τρόπος που το λέω....Αλλά είμαι της άποψης πως αν θες να αλλάξεις κάτι δεν θα περιμένεις τη νέα χρονιά για να το κάνεις....
      Δεν ξέρω τι παίζει με το φλουρί...Απλά εύχομαι να βοηθήσει σε αυτή τη χρονιά...Δεν έχω προηγούμενες εμπειρίες από φλουρί οπότε δεν ξέρω :P
      Η Αθήνα δεν είναι ότι με εξιτάρει μόνο σαν μεγάλη πόλη. Μου αρέσει σαν ζωή και την έχω δει και στα καλά και στα ανάποδα της. Όντως σαν ζωή είναι λίγο ταλαιπωρία μερικές φορές και σε μερικές καταστάσεις, αλλά δεν παύει να μου αρέσει....Συν ότι θα μένω με την αδερφή μου.....
      Το μόνο καλό της Καστοριάς αυτή τη στιγμή είναι η παρέα μου....Γιατί σαν πόλη για να μείνω μόνιμα δεν θα την διάλεγα.
      Καλή χρονιά και σε σένα Λιζάκι και εύχομαι ότι καλύτεροοο!!! :*
      Και μην αγχώνεσαι για τη γλώσσα.....Μεταξύ μας είμαστε :P

      Διαγραφή
    3. Δεν το λέω για σένα συγκεκριμένα κορίτσι μου.. Όλοι γενικά, απογοητευμένοι από την άσχημη γεύση που μας άφησε η προηγούμενη χρονιά, γκρινιάζουμε και παίρνουμε με στραβό μάτι την καινούρια. Το έχω κάνει κι εγώ πολλές φορές -δε βγάζω την ουρά μου απ' έξω! Και εννοείται ότι αν θες να αλλάξεις κάτι μπορείς να το πάρεις απόφαση και 20 Απριλίου πχ. Είπαμε... Συν Αθηνά και χείρα κίνει.

      Κι εμένα μου αρέσει η ζωή της Αθήνας, αλλά κακά τα ψέματα: δεν είναι για φοιτητές. Εγώ προσωπικά -σε αντίθεση με την κολλητή μου- είχα την τύχη να μη συναντήσω την άσχημη πλευρά της πόλης(μόνο κάτι απεργίες κλπ μικρά καθημερινά) αλλά πλέον ειλικρινά προτιμώ να την επισκεφτώ μια στο τόσο για να περάσω όμορφα παρά να ζήσω εκεί. Όχι τόσο για το χάος και την ταλαιπωρία. Όλα μια συνήθεια είναι. Αλλά γιατί το εννοούσα κυριολεκτικά πως αν πέσεις στο δρόμο θα σε προσπεράσουν χωρίς να ρίξουν 2η ματιά. Και δεν τους αδικώ.. Λογικό είναι.

      Στη δική σου περίπτωση βέβαια θα συμφέρει η ζωή στην Αθήνα για τους λογαριασμούς(που σίγουρα θα ελαφρύνει τους γονείς σου να απαλλαγείτε από ένα ενοίκιο). Δεν αμφιβάλλω ότι θα περάσεις όμορφα με την αδερφούλα σου(έχω διαπιστώσει άλλωστε πόσο αγαπημένες είστε), αλλά αν το δεις και λίγο αλλιώς τα φοιτητικά χρόνια είναι όλο κι όλο 4 χρόνια με ανθρώπους από τη σχολή σου ενώ η οικογένεια σου θα είναι πάντα δίπλα σου. Είναι δηλαδή μια ευκαιρία για εμπειρίες που δεν θα ξαναζήσεις. Θα μου πεις τώρα γιατί να μην τις ζήσεις στην Αθήνα.. Όπου και να τις ζήσεις το ίδιο όμορφα θα είναι. Αυτό που προσπαθώ να πω είναι πως και να μην έρθουν τα πράγματα όπως τα θες δε χρειάζεται να απογοητευτείς(απλά είμαι φαφλατού και πρέπει να γράψω ολόκληρη έκθεση για καταλήξω εκεί που θέλω -κι έπρεπε να πλέξω λίγο και το εγκώμιο του Βορειοελλαδίτη χαχαχα- :ΡΡ).

      Διαγραφή
    4. Χαχα...Σ αγαπώωω γλυκούλααα....
      Το ξέρω...Καταλαβαίνω ότι λες...Σε όλα συμφωνώ απλά πιστεύω πως για παράδειγμα αν πάρω με καλό μάτι και αυτή τη χρονιά στο τέλος φοβάμαι πως θα απογοητευτώ...Οπότε απλά δε δίνω σημασία για να μην απογοητευτώ αργότερα....Δεν ξέρω αν κατάλαβες πως το εννοώ...
      Έχεις δίκιο...Η Αθήνα είναι η πόλη που πρέπει να σαι πολύ τυχερός για να νοιαστεί κάποιος για το τι σου συμβαίνει. Και εννοείται πως δεν μπορείς να τους αδικησεις με όλα αυτά που γίνονται...
      Η αδερφή μου πχ προχθές βγήκε από τον ηλεκτρικό και είδε μια γυναίκα που ήταν πεσμένη κάτω μέσα στα αίματα. Για καλή της τύχη είχαν ενδιαφερθεί αρκετοί και είχαν φωνάξει ασθενοφόρο να έρθει να την πάρει... Σε κάποια άλλη περίπτωση δε διαφωνώ πως μπορεί να μην την είχε βοηθήσει κανένας. Αλλά για να πω και του στραβού το δίκιο που λένε, αυτό έχει τύχει και σε μικρότερες πόλεις, άνθρωπος να χρειάζεται βοήθεια και να αδιαφορούν όλοι....
      Έχεις δίκιο και συμφωνώ με τη δική σου άποψη.... Και τα παιδιά, η παρέα μου είναι ο λόγος που με κρατάνε ακόμα. Σαν πόλη σου είπα, δεν τρελαίνομαι για την Καστοριά. ¨Ομορφη, ωραία κτλ, αλλά για να μείνω μόνιμα δεν θα την διάλεγα. Εδώ την βαρέθηκα στα 2 χρόνια :P
      Αλλά είναι η παρέα που με κρατάει γιατί η αλήθεια είναι δεν ξέρω τι θα έκανα χωρίς αυτούς...
      Αλλά στην τελική δεν με βλέπω να φεύγω από εδώ, οπότε θα χαρώ και τα 4 χρονάκια μου εδώωω ;)

      Διαγραφή
    5. Κι εγώ μη νομίζεις..με το που μπαίνει η χρονιά δεν είμαι τρελίτσα και όλα θα παν καλά. Εγώ όταν έρχεται η στιγμή που κάνοντας απολογισμό της προηγούμενης χρονιάς σκέφτομαι αυτά που με χαροποίησαν -ακόμη και τα μικρά καθημερινά- και απλά επιδιώκω να ξανασυμβούν. Μέχρι εκεί.. Άντε και να βάλλω ένα στόχο σχετικό με τις σπουδές μου(δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η εξετάσεις είναι ένα μήνα μετά :) )

      Λογικό είναι να υπάρχει τέτοια αποξένωση εκεί.. Δε μπορείς να τους αδικήσεις επειδή φοβούνται. Στην Καβάλα για παράδειγμα -που σχετικά είμαστε χωριό- αν δούμε κάποιον στο έδαφος το πιθανότερο είναι να γνωρίζουμε ήδη και την αιτία που βρίσκεται εκεί και άρα ξέρουμε λίγο-πολύ αν μας παίρνει να πλησιάσουμε.
      Έτσι είναι συνήθως με την πόλη που σπουδάζεις. Ακόμη κι αν δε μπορείς να την αποχωριστείς(όπως εγώ την κομο) μετά από τη δική σου 4ετία είναι μια ολότελα ξένη πόλη. Όλοι οι γνωστοί σου έχουν φύγει και πέρα από μικρότερους και ντόπιους δεν ξέρεις πια κανέναν. Τα μαγαζιά αλλάζουν ιδιοκτήτες και ονόματα. Άλλα κλείνουν, άλλα ανοίγουν.. Δε θα μπορούσα να μείνω εκεί. Κυρίως αν σκεφτείς ότι σαν ζωή η Κομοτηνή λέει μόνο για φοιτητές και άρα όσο μεγαλώνεις τόσο πιο εκτός θα νιώθεις :Ρ

      Διαγραφή
    6. Έχεις δίκιο...Είναι καλό να βάζουμε στόχους αλοίμονο. Αν δεν είχαμε και στόχους στη ζωή μας δεν θα ξέραμε που πηγαίνουμε και τι κάνουμε.
      Ναι δεν μπορείς να τους κατηγορήσεις με τόσα που γίνονται....Εννοείται.....
      Όσο για την πόλη ναι... Μ αρέσει η Καστοριά δεν αντιλέω αλλά δεν με τρελαίνει κιολας. Σίγουρα αγαπάς την πόλη που σπουδάζεις γιατί έχεις περάσει αναμνήσεις και άλλα χρόνια. Σίγουρα....

      Διαγραφή